Co oznacza e-commerce?
Pojęcie może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim obecnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel przez Internet. Najbardziej popularną jego formą są na pewno sklepy online. To te metody, które sprzyjają zawieraniu umów handlowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to do końca poprawne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie towaru i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie korzyści, jakie powstają z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla sprzedawców. Lepsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Często tutaj wymienia się brak szans na dokładne zobaczenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego zalicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl